čtvrtek 13. prosince 2007

Horský kros - heslo „přežít“.

Dne 9.12.2007 jsem opět neodolal a účastnil jsem se horského krosu v Kadani.
Zde popis Macutáka:



















Trať je vedena na druhé straně od benzínky SHELL, čili naproti Svaťáku. Zahrádkářská kolonie.

Tuto trať klasifikuji jako velice náročnou, běží se několik kol (myslím 5), takže náhradní plíce sebou :-) Bohužel přesný popis trati zde nebude, protože tuto trať neběhám a opravdu běžíme tam jednou, dvakrát do roka. Pokusím se zde alespoň nastínit terén a profil tratě. Start je na rovince. Po stech metrech se zatáčí doprava začíná mírný kopec, který se po několika desítkách metrech mění v docela zákeřný kopec a odbočuje se doleva. Vybíhá se opravdu ošklivý kopec a je na této cestě jen pro jednoho běžce, tzn. pokud na startu zaspíte, v kopečku toho moc nedoženete a spíše ještě více ztratíte (vyplatí se si trochu na startu máknout). Délku toho kopce Vám neřeknu, ale odhaduji tak 200 m - 250 m a je opravdu výživný. Málokdo se za celý závod zde nezastaví ... Takže po kopečku přichází úzká cestička, kde si spíše odpočiňte a hlavně ... hlavně dávejte pozor na nohy, protože zde není úplně nejlepší cesta (skála, sráz na jedné straně, může být i křoví přes cestu, ... aktuální a přesný stav cesty Vám nemůžu nyní říci) ... takže zde se běží tak 200, možná 300 metrů a musíte si dávat pozor na správné odbočení. Zatáčí se doprava a běží se do lesa a po polní cestě je to v celku rovina a mírně z kopce. Zde je nejlepší úsek na přebíhání a závodění. Loni byl strom přes cestu, takže zde také trochu opatrněji, ale nemělo by to být tak hrozné. Tento úsek odhaduji tak na cca 400, 500 metrů a pak se zatáčí opět doprava a běží se z prudkého kopce dolů - cesta dobrá, ale hodně zatáček, takže zde také pozor na správné odbočení a hlavně na nohy, aby se nikomu nic nestalo z neopatrnosti. No, pak se sbíhá do cíle, kde je prudká zatáčka opět doprava a náběh na další kolečko a zde si tu rovinku oddáchněte, protože Vás čeká opět další nechutný kopeček :-) Toť asi vše k trati :-).


Příkaz zněl jasně: „start v 10:30h"

Hlavní úkol: „Co nejrychleji odběhnout 5 koleček a přežít 5.300km ".

Prvních 100m po rovince jsme běželi v houfu a nikdo se nesnažil moc předbíhat. Najednou prudká zatáčka vpravo, mírnější kopeček pak ostře doleva do ultra brutálního stoupání.


Místy schodovitý a skalnatý terén. To už byla opravdu úzká pěšinka a zezadu nás povzbuzuje běžkyně Dagmar Březinová:

„Chlapi trochu běžíme, tohle je pomalé“ .





















Nic naplat tato pěšinka byla jen pro jednoho člověka, kdo chtěl předběhnout, musel se prodírat křovím a využít každé skulinky. Já jsem se snažil a hned při prvních příležitostech jsem

předbíhal. Na konci tohoto brutálního stoupání nás čekal s pohotovým prstem na spoušti fotoaparátu Lasky, který po operaci slepáku nemohl běžet. Na hřebeni tohoto kopce předbíhám mimo jiné i Rolanda, náskok jsem si udržel až do cíle. Ve 3 kole předbíhám na chvilku Hagyho, on mi to v kopci vrací.



















Po 4 kole sotva popadám dech, ale muskulatura svalů na nohou mě opět nezklamala. Představuji si, že jsem dobře
namazaný stroj a musím proto fungovat.
V kopci chvilkově přecházím do chůze, ale jak vidím nejsem sám. Doháním Tudyho a Hagyho. To mě bičuje dopředu, začíná sněžit. Na hřebeni se k nim přibližuji, při sběhu už jim funím na záda. Sotva vnímám v 5 kole Laskyho, který mě hodně povzbuzuje v tom nejhorším úseku /tímto mu moc děkuji/. Poslední výběh a začínám finišovat až do cíle, opět jsem Hagyho nedohnal. Dobíhám do cíle o 6 sekund déle než můj soupeř Hagy. Můj čas 29:36h. Opět jsem se zlepšil od minulého roku. Moc mě potěšilo, když mě pochválili i organizátoři tohoto běhu.



A ještě pár foteček na závěr: Tudy /skoro poslepu -zamlžené brýle to je něco/...>>>>

Foto v cíli s Rolandem...>>>



Další fotky naleznete zde: ZBP

Tímto moc děkuji Laskymu za fotky !!!!!!


Výsledky závodů najdete zde

4 komentáře:

3COP řekl(a)...

Ahoj Venco. Pěkně ti to běželo a ten kopec byl skutečně prudký, takže jen tak dál a trénuj ať je to ještě lepší. Ono se ti to neztratí až budeš někoho honit.

Vefis řekl(a)...

Ahoj Lasky.
Děkuji, za podporu a za fotky. Příště už to snad dopadne ještě lépe. Je pravda, že se mi běhání hodí i do práce a několikrát už jsem byl díky tomu rychlejší než pachatel :-). Ale o tom ty můžeš sáhodlouze vyprávět :-).

Anonymní řekl(a)...

Ahoj chlapi,
pokud budete rychlejší než pachatel, tak jenom dobře. Ale Vefis mi na Horském krosu už dýchal na záda a to se mi moc nelíbilo : ) (ještě že jsem na něj neviděl). Koukal jsem na loňské výsledky - o 1 sec jsem se letos zhoršil, zato Venca skoro o 3 min. zlepšení. Teď konečně začínám po letním úrazu pořádně trénovat a už se těším na Brodce!

Tudy

Vefis řekl(a)...

Ahoj Tudy.

O tom to je běhat rychleji než pachatel :-).
Doufám, že budu u některých tratí běhat i rychleji než Ty a Hagy :-) Je pravda, že jsem se od minulého roku o dost zlepšil a cítím to i na fyzičce. (Zase ta samochvála...)

Dnes jsem si to opět potvrdil, zaběhl jsem " Běh kolem Špičáku" pod 40 minutek. Napíšu o tom později.
Také jdu na Brodce. Tak si namastěte svalíky, budu vám dýchat na záda (doufám) :-)