neděle 25. března 2007

Hervis ½ Maraton Praha.

Do Prahy jsem přijel asi v 9:30h. Nechávám auto na Zličíně. Mám sebou početný doprovod –moje duševní podpora. Manželka, švára a jeho drahá polovička. V 10 hodin nasedáme do metra a jedeme do stanice Malostranská. Zde už mě čeká spoluběžec Jirka Vlasák - http://jirvla.blogspot.com/ s jeho drahou polovičkou. Mám trochu zpoždění, nervy pracují. Jdeme se s Jirkou převléci do šatny, kde je tisíce lidí. Jelikož již mám málo místa v mém batohu, dávám si rifle k Jirkovi do jeho většího zavazadla. Uklidním se trochu až jsem převlečen a mám věci v úschovně zavazadel. Nasazuji si svůj sportester a zjišťuji, že mám tep 100 za min. Manželka mi pomáhá s nasazováním mého startovního čísla 3126. Je ukrutná zima a fouká. V parčíku u malostranského metra se scházíme s vodiči. Dávám si cíl doběhnout pod 2 hodinky. Je to přeci jen můj první takto dlouhý běh. Nejvíce jsem běžel 19 km.
Po společné fotce s vodiči jdeme směr start. Při přecházení silnice zastavuje strážnice auto a nechce ho pustit přes uzávěru. V tom si Jirka všiml, že je to Šebrle. Přistupuje k němu další strážník a pouští ho.
Je mi zima a konečně vidím, v jedné z uliček muže rozdávajícího zahřívací PVC pytle. S Jirkou si je navlékáme a je nám konečně teplo.

Z rukou Šebrleho se ozývá startovní výstřel, nad hlavami nám krouží vrtulník. Když přebíháme Karlův most z reprobeden hraje Smetanova Vltava. Při přeběhu Vltavy nás rozproudí efektivní bubnování bubeníků z prvního hudebního stánků. Masy lidí nám fandí a tleskají. Běžím se zkušeným běžcem Jirkou a ten mě nabádá, abych se nenechal strhnout davem a šetřil si síly. Běžíme proto prvních 5 km volnějším tempem. Asi na 7km cítím, že Jirka zrychluje a mě jeho tempo vyčerpává. Nechci ho zdržovat, proto jsem řekl, že zpomaluji a hodně štěstí. Nasazuji si na uši sluchátka a pouštím si hudbu, která mě drží a motivuje. Na 10 Km v davu lidí nacházím mou fandící manželku s Jirkovo manželkou. V duchu si říkám, že tu nejsem sám a mám zde podporu, hodně mě to nakopává a stimuluje. Zatím se pohybuji mezi vodiči 1:40h a 1:50h. Na 15tém Km začínám trochu zpomalovat, předbíhá mě vodič s bílým balónkem s doběhem za 1:50h. Chvilku se ho držím, ale tempo má na mě příliš zběsilé. Po 19tém Km vidím někde v dálce malý bílý balonek. Dostávám trochu krizi a nejsem sám. Několik závodníků dostává křeče a protahuje se. Soustředím se na hudbu a pozoruji běžce okolo sebe, předbíhám Itala s pomalovanou tváří a vlajkou vlající za jeho zády. Předbíhám menšího černocha a mám dětskou radost, že jsem předběhl jednoho z černochů, kteří mají pověst nadupaných běžců. Na 20tém Km zrychluji předbíhám několik běžců. Nějaký běžec přede mnou si odsmrkává a jeho obsah nosu mě těsně míjí. Poslední km je nekonečný pálí mě svaly jako čert. Konečně závěrečná zatáčka v davu rozpoznávám fandící duševní podporu mého teamu . Za cílovou čárou si uvědomuji, že jsem uběhl svou nejdelší trať a doběhl jsem s časem 1:55:50h . Dostávám na krk medajli. Jsem spokojen a v endorfínovém opojení se jdu občerstvit banánem a ionťákem. Hodně fouká a jsem rád, že jsem dostal od organizátorů termofolii na tělo. Odevzdávám čip na časomíru a vyzvedávám si věci ze šatny. Po setkání na domluveném místě s Jirkou, jeho drahou polovičkou a mým teamem nastupujeme do metra. Jirka s manželko jedou směr Háje, my Zličín /teď jsem si měl uvědomit, že je to s mým pozdějším převlíkáním doslova v háji/. V Metropoli na toaletě při převlékání a hygieně zjišťuji, že jsem si nechal rifle u Jirky.
V elastických kalhotách se proto pohybuji po obchůdcích Metropole jako labuťák z Labutího jezera। Harapes by byl spokojen . Lidé se otáčejí, tak nějak je mi to už vše jedno. S úsměvem na rtech usedám do auta a jedeme domu. Kalhoty dostanu od kolegy, po návštěvě Kadaně.
Musím říci, že mám velký respekt z celého maratonu a nevím, jestli 13.5.2007 budu v Praze schopen Pražský Maratón uběhnout. Musím hooodně trénovat, abych moje plány mohl uskutečnit. Přinejhorším si zaběhnu další půlmaratón. Sportu zdar….

9 komentářů:

Running Shadow řekl(a)...

Gratuluji ! Pulmarathon je uz solidni streka a cas na poprve take neni spatny. Marathon se z toho da urcite jit take, jen by mel mit clovek hlavni ambici proste dokoncit a pokud mozno bez chuze, ale zapomenout na jakekoliv casove ambice. To vsechno v budoucnu take prijde. Ted se nejvic pocitaji zkusenosti.

Vefis řekl(a)...

Děkuji za gratulaci!
Musím se přiznat, že mě každý příspěvek tohoto charakteru na mém blogu dosti motivuje. Teď začnu trochu více trénovat a hlavně musím shodit, mám totiž 95 kg při výšce 194. Ještě mám tukové zásoby, které musí dolu :-). Budu se připravovat na 13.5.2007 Maraton Praha a uvidíme co z toho vzejde a jak se budu cítit.
Ještě jednou díky za podporu.

PetrS řekl(a)...

Chůze není špatná, někteří absolvují celý maraton tak, že třeba 5 km běží a pár minut jdou pěšky - už od začátku. Abys maraton neprotrpěl, určitě zařaď jeden dlouhý běh přes 30 km - nejlépe 15.4.-16.4. Ten Ti napoví, co Tě na maratonu bude čekat.

PetrS řekl(a)...

Jinak samozřejmě také gratuluji a přeju hodně krásných zážitků - vodič 1:50 :)

Vefis řekl(a)...

Zdravím vodiče Petrse.

Díky za radu. S chůzí bych asi nebyl spokojen. Musí to být uběhlý Maraton.
Před závody si chci vyzkoušet běh 35 km a uvidím co zmáknu.
Příště jestli poběžíš jako vodič 1:50h, budu se tě už snad držet. :-)
Jinak díky za to, že jsem se chvilku držel za Tvým balonkem.

Vl001 řekl(a)...

Nezabývej se tak moc váhou, běhej a třeba si tělo najde váhu jinou. Příliš rychlé změny váhy pohybu nesvědčí:-) Napoprvé velmi dobrý čas!

Vefis řekl(a)...

Pro vloo1.
No popravdě řečeno mám rád dobré jídlo. Hubnu jen pohybem a večer omezuji jídlo. Nedržím žádné drastické diety. Vlastně čím se více hýbu, tím více mi chutná. Takže asi moc nezhubnu :-). Osvědčil se mi karnitin. V létě si tělo určitě najde tělo svou váhu.
Dík a měj se.

3COP řekl(a)...

Ty kloučku kulturistická. Celá věc se má tak, jsi vysoký jak Petřínská rozhledna a taky slušně svalnatý, o žádným špeku nevím. Ty jsi prostě běhající kulturista. Maraton dáš určitě v klidu, fakt, nemám o to vůbec strach.

Vefis řekl(a)...

Ahoj Jirko.

No dříve jsem trochu cvičil, to je pravda, ale teď mi svalová hmota opadla. Musím vyrýsovat trocha :-).