úterý 18. prosince 2007

Běh kolem Špičáku.


Předchozí 2 běhy ZBP byly opravdu náročné. Nastal čas na delší, ale méně náročnější trať.




Dne 16.12.2007 v 10:30h sraz u 2.ZŠ .

Proč vymýšlet nový popis tratě, když už byl napsán? Začnu tedy opět popisem tratě jednoho z běžců –Macutáka (Jakub Machuta):



Takže, chystá se šestý závod ZBP a ten řadím do kategorie lehčích závodů. Většina trati je po silnici, takže opět to není na tretry - ale nebojte - na tretry už za chvíli dojde. Co se týče startu, tak si teď nejsem úplně jistý, jestli start jako byl u 1.závodu, čili na Svaťáku za policajtama, a nebo se vybíhá rovnou u 2.ZŠ. Ale mám takovej pocit, že to bude na Svaťáku - už kvůli bezpečnosti by to bylo lepší ...

Vzhledem k tomu, že předpokládám start na Svaťáku, budu také popisovat trať jakoby

se vybíhalo ze Svaťáku. Takže začátek je stejný, jako v prvním závodě a to po silnici na Strážiště, pak z toho kopečka dolů, no a pak se neuhýba doprava do kopce směrem k SHELLce,ale běží se doleva jakoby do polí a směr na Klášterec. zde se vbíhá do terénu a běží se cca 2 km v terénu, kde je vyšlapaná cestička a je velká pravděpodobnost, že místy bude nějaké to bahínko :-) Takže se připravte, jestli bude před tím pršet, že to budou perný dva kilometry. Takže seběh dolů od Strážiště, pak se vydáme doleva a pak stále rovně (je tam totiž ještě jedna odbočka za malým mostem do zahrádkářské oblasti podél potoku Bobřáku, ale tam tudy cesta nevede ;-) ). Na konci té cesty se dostáváme na silnici, po které se vydáme směrem na Klášterec. Zde nás čeká vyběhnutí cca 300 metrového kopečku, který není zase tolik zákeřný, ale může potrápit. Po kopečku nás čeká dlouhý mírný seběh. Je zde dlouhá rovinka (nakloněná, naštěstí na tu správnou stranu), po cca 700m je takové esíčko a po tom esíčku pozor ... zde se zatáčí docela prudce doleva a už nabíráme opět směr Kadaň. Zde se pokračuje po silnici a opět dlouhá rovinka, samozřejmě nakloněná na tu správnou stranu :-) a běží se kolem zahrádkářské oblasti (jeden domeček je tam fakt suprovej - to stojí se na něj podív

at a určitě cestou poznáte, který myslím - né každý má nakreslený vtip na baráku :-D ) ... no, tou cestou se pomalu dostáváme k řece a zde je velmi důležité správně odbočit.Běží se stále mírně z kopce, dokud nepřeběhnete mostík, kde vpravo je řeka a vlevo je rybník. za mostem je taková cestička, která vede do prudkého kopce a začíná běh v terénu. Jiná cesta tam není, ale dá se lehce přehlédnout, pokud nevíte, kde to přesně je, takže zde pozor - ale je velmi pravděpodobné, že při závodě uvidíte nějakého závodníka před Vámi, který Vás navede ;-) ... ještě pro znalé Kadaně - na druhé straně řeky je myslím Zásada ... A od této chvíle se závod začíná hezky dramatizovat :-) Je tu opravdu velký "prďák" do kopce - není zase tak dlouhý - cca 200m, ale za to je výživný :-D ...

No, tak to se ocitáme v lese, kde se běží po ... nečekaně .... lesních cestách ... zde je důležité nikde špatně neodbočit, takže když poběžíte do toho kopce, tak ten se pak stáčí doleva, ale my poběžíme stále rovně a stále směr Kadaň :-) ... pak už se snad zabloudit moc nedá ... Pokračuje se stále mírně do kopce a po rovince ... na konci lesa se sbíhá kopec a zde pozor na nohy - co já si pamatuju, tak vždycky přes cestu jsou popadané stromy, takže zde opra

vdu opatrně ... no, po seběhu je opět malý výběh a to už se dostáváme na polní cestu a vedle nás by se měl objevit statek po levé straně (zde je pár cest, kam by se dalo uhnout, ale je to nepřirozené někde tam zatáčet, takže pořád směr Kadaň ;-) ) ... po vyběhnutí malého kopečka se hned zase sbíhá, stále po polní cestě .. zde také pozor - cesta je docela dobrá, ale někdy bývá natáhnutý drát, nebo provaz přes cestu v úrovni 1m a je tam kvůli nahánění dobytka na pole ... počítám, že na ten závod bude odstraněn a dobytek zahnán :-D ... ale pokud by jste si chtěli tu trať probíhat někdy v týdnu, tak raději zde opatrně ;-) ... no, po seběhnutí je rovinka a směr né Kadaň, ale silnice by se měla pomalu objevovat před Vámi ... po levé straně uvidíte statek, po pravé je pole a v dáli je už vidět klášter, dole řeka, také po pravici uvidíte silnici, po které za chvíli poběžíte :-) ... No, takže až narazíte na silnici, tak se přirozeně dáte směr na Kadaň, čili doprava a budeme sebíhat cca 350m z kopce ... pro Kadaňáky .. už jsme v Kadani a je to dole u rybářů a nebo také u vodáků pod klášterem ... po seběhu nás čeká cca 400 m kopec, který je do zatáčky a je docela vysilující - na druhou stranu, který není že :-D ... no, po vyběhnutí kopečka už budeme u kláštera a zde pokračujeme chvíli po silnici, přeběhneme retardér a budeme uhýbat doleva směrem k 2.ZŠ ... zde možná stojí za připomenutí, že na

vrcholu kopce jsme od cíle cca 500m, takže se už není na co šetřit ;-) ... No a když se vrátím k té odbočce doleva za těma retardérama, tak pak už se běží jen po silnici až k základce - zde už není žádná zákeřnost, pokud na Vás nevyskočí nějaký pes zákeřně od baráků, nebo z městského parku :-D ... Tak to je asi vše, co by se dalo říci k trati ...



Popis trati je tedy už i pro vás znám. Jak to tedy probíhalo?

Na startu se nás sešlo 32 + 5 dětí. Děti měly samozřejmě kratší trať. Byl jsem si vědom, že u této trati budou mít velkou výhodu běžci, kteří mají naběhané hlavně rovinky a silnice. Jedním z těchto běžců byl i Roland Peruth . To bych nebyl já, abych si do něj nerýpl před startem :-) .

Bylo odstartováno, snažím se držet první skupinky do poslední chvíle. U Strážiště ještě vidím záda prvního běžce. Při sběhu u zahrádek mě předbíhá Roland a stále se mi vzdaluje. Nasadil zběsilé tempo, přímo pekelné. Už mi bylo jasné, že tentokrát mi dá pěkně na frak. Na polní cestičce do mírnějšího kopce už ho vidím tak 100m přede mnou. Při napojování na asfaltovou silnici na Klášterec už je daleko asi tak 200m. Začínám odfrkovat jako vysílený kůň. Nevzdávám to, do kopce trochu natahuji krok ( i když se to nemá) a snažím se běžet přes špičky
a používat hlavně lýtkové svaly. Vyplácí se mi to a předbíhám jednoho z mladších běžců, který mě však u chatové oblasti zase předběhl. U chatové oblasti vidím přede mnou 2 běžce, jeden z nich se náhle zastavuje a čeká s nakloněnou postavou u křoví až ho předběhnu. Asi si šel „odplivnout ". Snažím se ze všech sil běžet co nejdelším krokem a dohnat pár lidí, ale nikoho jsem už nepředběhl, spíše naopak. Do brutálního stoupáku v lese mě předběhne i běžec, který si před tím vyřizoval účty se svým žaludkem. Skupinka mladých se mi stále vzdaluje. Aspoň se snažím zkrátit vzdálenost. Při napojení na silnici už je vidím 150m přede mnou. V dáli se tyčí nádherný Františkánský klášter. Ohlédnu se a vidím, že 200m za mnou si to šine Michal Frlaus. Snažím se ze všech sil prodloužit vzdálenost mezi ním a mnou. Do kopce už opravdu nemohu, ale nevzdávám to.

Konečně cílová rovinka, zde jsem se snažil naplno zafinišovat. Možná to vypadalo hrozně pomalu (cválající hladová kobyla), ale já už jsem opravdu vyždímal maximum.

V cíli se dozvídám, že jsem zaběhl čas 39:13 minut. Oproti minulému roku (40:37) jsem se zase o trošičku zlepšil a vyhrál jsem sám nad sebou.
Obdivuji borce Rolanda, který měl čas 36:39 min.

Na startu chyběl můj parťák i rival Hagy, asi byl v práci. Škoda pro něho, štěstí pro mě. Toto byla trasa, kde by si mě určitě

vychutnal……

Tentokrát jsem nezískal žádné fotky. Škoda...

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Zdar Venco na závod jsem se moc těšil ale bohužel dcerce se udlalo dost zle a tak sem raději zvostal doma,ale furt sem na vás co jste si závod užívali myslel a držel palce.Teď v neděli mám volno a ješívá se dcerunce nepřitíží sejdeme se na startu howg.

Vefis řekl(a)...

Ahoj Hagy.
To je mi líto, že se dcerce udělalo zle, ale zdraví rodiny je přednější. Držím palce ať jste zdraví.
V neděli mám také volno, takže se tam sejdeme. Doufám, že budeš ve formě !!
Ať mám o čem psát. To bude drama :-)

Doufám, že přijede i runbloggerská Koyamovic rodinka...

Anonymní řekl(a)...

U Koyamovic rodinky záleží na mnoha různorodých faktorech: Jak se budou chovat koyamovi nohy v trénincích, jestli rodinka sežene hlídání, jestli bude mít k dispozici auto, jestli budou vyřešeny všechny předvánoční danosti atd. atd. atd...

Jinak nezávazně, bych minimálně já přijet chtěl. Zatím se totiž v tréninku sám těžko nutím k delším vzdálenostem než je 9 km.

Když tak dej v sobotu do pokecu vědět, jak by asi mohla v neděli vypadat trať. Jestli zmrzlá či rozblácená apod. Abych věděl jaké si mám přivést boty. ;o)

Když přijedu, zkusím se tě držet. Zatím se měj.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj všici,
na Brodce budeme mít "krásné" inverzní počasí, "čistý" vzdoušek. Ale jednu velkou výhodu to skýtat bude - umrznuto, žádné bahno, žádný sníh.

Pro Vefise: gratulace k výkonu na Špičáku, tenhle závod jsem běžel jen jednou (l.p.2004) a čas jsem měl 40:39.

Tudy

Vefis řekl(a)...

To Koyama:
Rád uvidím každého sportovce z Koyamovic rodu :-).
Tudy je povoláním meteorolog, takže tu předpověď ber vážně (beze srandy).
Ještě Ti dám ale vědět jaký bude terén den před závodem.

To Tudy:

Snad bude ta předpověď přesná, moc děkuji, máme to z první ruky...
Děkuji za gratulaci, ale roku 2004 jsi asi začínal tak nějak běhat a rok od roku se každý zlepšuje. Takže věřím že by jsi to zaběhl určitě kolem 36 minutek.
Uvidíme se na trase "Brodce".