sobota 1. prosince 2007

Zimní běžecký seriál 2007 začal


Zimní období je většinou pro mnohé běžce koncem soutěžní sezony. Vzhledem k tomu, že u nás v Kadani se koná každý týden soutěžní běh, bylo by škoda toho nevyužít. Navzdory počasí a mému stavu po noční službě jsem se už zúčastnil 2x závodu. Jak jsem dopadl? Asi jste si již přečetli na www.beh.cz

Dne 11.11.2007 kdy byl první z běhů jsem se snažil přijet společně s Laskynátorem do Klášterce n/Ohří v stanovený čas 09:00h, ale bohužel jsem se nezúčastnil, protože byl start posunut na 12:10h. To už můj organismus nevydržel a po příjezdu domu jsem tzv. vytuhl. Laskynátor již také nejel podruhé do Klášterce.
Jak jsem ale četl, tak si to borci např. Koyamovic rodinka a Tudy náležitě užili.

Druhý závod 18.11.2007 v čase 10:30h již jsem startoval. Trasa měřila 5,600 km. Čekal nás jeden z opravdu náročných zážitků s dosti brutálním převýšením. Na startu se sešlo docela dost lidí. Na startu jsem viděl hvězdné běžce typu Míra Šimána, Laskynátor, Hagy, Jakub Král atd… :-)

Zima nám připravila listím a bahnem pokrytou trasu, místy bylo kluzké kamení, které bylo docela nebezpečné v prudkých zatáčkách.

Běžely se dva okruhy. Startovní rovinka a mírný seběh na zámkovou dlažbu sídliště Strážiště, mírný kopeček a pak dlouhý seběh kolem zahrádkářské kolonie. Asi tak na 1,5 kilometru počalo brutální asi 1km stoupání, které uhýbalo doprava na „ Svaťák“. Po tomto sebezapřením protkaném stoupání čekala srdce i dech uklidňující rovinka na barevném listí. Zde předbíhám Hagyho, který evidentně není ve své kůži po prodělané a nedoléčené angíně. Po chvíli se cesta začala rozdvojovat, fáborky neúnavně a neúprosně vedou funící běžce do nebezpečné zatáčky, kde se pod listím schovávají navlhlé čedičové skaliska. Za levotočivou zatáčkou po úzké cestičce zase neúprosné stoupání a za ním druhé !!! Před prvním stoupáním předbíhám velkého Laskynátora. Tepovka vylétá někam ke 200 úderům za minutu. Konečně seběh a jsem v cíli prvního kola. Ještě jednou jsem zdolal to samé a jsem v cíli. Nevedl jsem si špatně, zlepšil jsem svůj čas cca o 1,30 minuty od minulého roku. Po vyfunění klusáme plni adrenalinu domu.

Třetí závod 25.11.2007 v čase 10:30h. Čekala nás nově zařazená trasa po nedokončené cyklostezce, po které běhám velmi často. Trasa měřila 6,800 Km, nebyla tak náročná, byla velmi rychlá. Povrch byl převážně jemný štěrkovitý. Na cyklostezce mě předběhlo mnoho nadřenců, mezi nimi i Roland Peruth. Na konci cyklostezky nás vlevo polní cesta stoupáním zavedla do obce Suchý Důl. Zde jsme seběhli po silnici do obce Zásada a opět se napojili na cyklostezku. Na závěrečném stoupáčku mě předběhla dvojice vytrvalých nadřených běžců /Frlaus Michal, Březina Vlastimil/. Moje soutěživost mi však nedala a jelikož mám dlouhé nohy vyždímal jsem ze sebe co se dá a při seběhu jsem do toho dal opravdu vše. Do cíle dobíhám a šklebím se bolestí a vyčerpáním. Jestli mě někdo fotil, tak to bude ksicht roku :-) . V závodě mě předběhli mimo jiné i Hagy a samozřejmě nabušenec Tudy.

Tuhle trasu jsem si oblíbil a budu jí běhat častěji.

Další závod mě čeká opět v neděli 2.12.2007. Tentokrát to bude opravdu čertovský zážitek….

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Myslím (podle srovnání výsledků), že náročnější Strážiště ti sedlo víc. Zdá se, že v náročném kopcovitém terénu dokážeš zužitkovat svou sílu.
Jinak přeji lehké nohy pro zítřejší závod.

Vefis řekl(a)...

Děkuji za hodnocení. Asi je to tak. Doufám, že suprkopcovitý Čertovský běh na Úhošť, se závěrečným dlouhým seběhem mi sedne.
Napíšu co nejdříve jak dopadnu.